21.2.12

Töögrupi kohtumine 07.02.2012 Antoniuse Gildis

Kohtumisel 07.02 Antoniuse Gildis keskendusime jätkuna eelmisele kohtumisele mõttetööle, mis seondus avalikkussuhtluse ning kaasamise strateegiaga – st. mõtlesime sellele, kellele üldse Kultuurikoja teema võiks oluline ja tähenduslik olla, keda võiks Kultuurikoja loomisesse ja tegevustesse veel võiks kaasata, kuidas neid asjaosalisi informeerida ning Kultuurikoja sünnist laiemat avalikkust teavitada. Kohtumise teises pooles toimus väike koolituslik osa, kus tutvustati sotsiaalse baromeetri mudelit (mis aitab suunata oma energiat ja aega kaasamisel õigesse kohta) ning samuti tutvusime meediaplaani koostamise baasprintsiipidega.

Algatuseks arutasime seda, et lähimate nädalate jooksul peaks tekkima selge koondraport meie võrgustike kohta, kuhu siis oleme koondanud loetaval ja süsteemsel kujul selle informatsiooni, mida me oleme võrgustike kohta kokku kogunud (vt. täpsemalt eelmisest memost). Margit lubas sellega tegeleda.

Samuti peaks ära testima Google kalendri kasutamise,  et jõuda selgemale arusaamale, kuivõrd see vastab meie vajadustele ja ootustele ning kas on tarvilik ehk hoopis anda mingi lähteülesanne mõnele teisele veebikeskkonna arendajale (nt. loomeinkubaatori veebiarendusse või nt. kultuuriakna veebiarendusse).

Edasi liikusime sellega, et meil on vajadus detailsemalt lahti kirjeldada Kultuurikoja loomise protsessiga seonduv kaasamise ja informeerimise strateegia – st. mida ja kuidas, kellele, millal ja mis kanalite kaudu me pakume. Kohtumisel jõudsime alustada erinevate mõtete genereerimisest võimalike sõnumite kohta (millist infot, milliseid sõnumeid me tahame välja anda) ning teiseks jõudsime mõelda ka võimalike sihtgruppide kohta (kellele me tahame oma sõnumeid suunata, kes võiks olla meie jaoks huvitavad sihtgrupid). Need mõtted on vaid esialgsed (ajurünnaku tasemel), vajavad süstematiseerimist/sorteerimist ja tõenäoliselt ka täiendamist/ülevaatamist.

Järgnevalt siis ülevaade ajurünnakust meie võimalike sõnumite kohta – millist informatsiooni peaks Kultuurikoda välja andma, mida enda kohta ütlema (ning mida kindlasti mitte ütlema – st. mida me ei taha, et meist arvataks):
  • Et me oleme üldse olemas – miks me oleme olemas, mida teeme, mida pakume (5 põhiasja, mida me siis pakume Kultuurikoja poolt – viimistleda meie põhiväärtus); 
  • Ootame uusi ’liikmed’ – oleme avatud
    • Tahame kaasamõtlejad ja kaasaaitajad (millele? Siia vaja kindlasti juurde meie missiooni kirjeldust);
    •  Mida saab meie heaks teha ning mida meie saame (kellegi heaks) teha.
  • Millised on meie põhitegevused (hetkel, sel aastal)
    • Korralised kokkusaamised
    • Kultuuri väljanäitus
    • Kultuurilugude kogumine
    • Aastaraamat
  • Üks meie mõnusaid mõtteid varasemast - Kultuuri kohtumispaik
  • Kes üldse Kultuurikojas ’teevad ja koos käivad’
  • Keda oodatakse partneriteks (ning kes juba meie partnerid on) – et teaks, milliste küsimuste ja probleemidega tülitada; samuti on oluline prestiiži tõstmiseks
  • Aga kelle huve me esindame üldse? (esinduse ja eestkoste teema)
  • Ei ole ühe valdkonna põhine, ei ole kinnine kulbi, ei ole ühegi poliitilise jõu käepikendus, me ei taha olla eraldiseisev loomemajandusest, me ei taha, et inimesed arvaksid, et me oleme ainult raha peale väljas (aga samas ei ole ka seltskond, kes kõike ilma rahata teeb)
  • Tahame olemasolevat potentsiaali ja ressurssi paremini ära kasutada (mh. nö. sama raha eest rohkem)
  • Ootame vabatahtlikke annetusi
  • Kas ja kuidas on võimalik osaleda (projektipõhised võimalused, vabatahtlik töö jne., lihtsalt kuulajad)
  • Veel üks lõbus ja huvitav ütelus, mida saab kasutada - Kultuuridessant
  • Me käsitleme Tartumaad ühtse tervikuna
  • Läbi koostöö saada uut rahastust juurde, arendada, parendada – suurem tähelepanu regioonile kui tervikule
  • Kindlasti illustreerida oma erinevaid sõnumeid konkreetsete näidetega
Järgnevalt nägime natukene vaeva sellega, et täpsemalt defineerida võimalikud huvigrupid/sihtgrupid oma kaasamis- ja informeerimistegevuse mõttes:
  • Esmalt ei maksa unustada TRAKS-i enda liikmed J
  • Kultuurispetsialistid ja ametnikud
  • Õpetajad (huvikoolid, kunsti- ja muusikakoolid)
  • Raamatukogu rahvas
  • Kultuurikollektiivide juhendajad
  • Noorsootöötajad
  • Sportlased
  • Lauljad, tantsijad, muusikud
  • Käsitöölised
  • Perekeskused
  • Seltsidele
  • Eakate päevakeskused
  • Kodukandi võrgustik ja Maanaiste Liit
  • Kirjanikud ja kunstnikud (liidud)
  • Muuseumid (ERM, Kirjandusmuuseum)
  • Laulu- ja tantsustuudiod
  • Perekonnad (kuidas piiritleme, kuidas leiame?)
  • Omavalitsused (millised? Nimekiri)
  • Tartumaa kohalikud ettevõtted – HORECA (majutus, toitlustus jm.), loomemajandustööstus, turismiettevõtted (Emajõe Jõeriik), RMK, IT (valdkond), ruumide pakkujad
  • Rahvusvahelised??? Väljaspool Tartut?
  • Kultuurihuvilised ettevõtjad
  • Ülikoolid (sh. TÜ kollektiivid jne.)
  • Omavalitsuste kultuuriasutused (kultuurimajad, seltsimajad, rahvamajad)
  • Maavalitsus
  • Rahvakultuurikeskus
  • Kulutuuriministeeriumi rahvakultuurinõunik (Eino Pedanik)
  • Parlamendi kultuurikomisjon (nende nõunikud)
  • Teatrid (+ Vanemuise selts)
  • Eesti Kontsert?
  • Võru Instituut, Mulgi Instituut + analoogid
  • Fenno Ugria
  • Vähemusrahvuste seltsid
  • Eesti Kirjandusmuuseum

No comments:

Post a Comment